نمیدانستید که لاری پیج (Larry Page) و سرجی برین (Sergey Brin)، ایدهشان را که راهاندازی شرکتی برای یک موتور جستجوی مستقل بود، برای تمامی شرکتها در سرتاسر دره سیلیکون بازگو کرده بودند، تا اینکه درنهایت، اندی بچتولشیم (Andy Bechtolsheim)، همموسس شرکت سانمیکروسیستم، یک چک ۱۰۰.۰۰۰ دلاری برای آنها امضا کرد و بدین ترتیب در سال ۱۹۹۹، گوگل، تنها با داشت ۸/۷ درصد سهم بازار موتورهای جستجو در رتبه هفتم قرار گرفت. سالها طول کشید تا این استارت آپ بتواند بر گروههای منتقد و همچنین بر بازار غلبه کند و در سرتاسر جهان، به یک نام شناخته شده تبدیل شود.